Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vybírám z vašeho textu (nikoli tam, kde uvádíte příklady): "imperialismus, politického, pseudointelektuálové, televizi, generaci, ideologizací, diktátorem, tragédie". On i ten český kamarád asi přišel z němčiny od "der Kamerad". Sám vidíte, že je obtížné měřit cizost převzatého slova.

1 0
možnosti
Foto

Já si toho jsem vědom. A nemám nic proti cizím slovům, ani jejich přejímání do češtiny. Jde mi o množství a nadužívání tam, kde to není nezbytné. To je onen imperialismus.R^

1 0
možnosti
JT

J38i20r41i 96T17i24c37h86y

27. 11. 2020 16:56

Za tri sta let (+) nadvlady Nemcu nedospela germanizace ani ku zlomku toho, jak dnes pronikly anglicke zpotvoreniny do ceskeho jazyka, navic ty germanismy byly skoro uplne vytaceny. Jen par prikladu, influencer, dehonestace, ranvej. I misto beznych ceskych slov se vsude tlaci minorita, gender (!), asistence, brejk. Nejhorsi je, ze lide zodpovedni za udrzeni jazyka, ucitele, novinari, vedci, plnne propadaji tomuto zloradu. Jsou lini si prelozit slova pri opisovani anglickych clanku a nebo se chteji ukazat tomu obycejnemu Cechovi, jak jsou vzdelani?

1 0
možnosti
Foto

A co rusismy? Např. sámoška? Nevadí?

1 0
možnosti
VF

Hi, hi, já jsem pochopila až při druhém čtení. ;-D

1 0
možnosti
Foto

Jsem velice rád, že si každý vezme, co mu vyhovuje. Nejdůležitější pro mne je, že čtenář o daném tématu začne přemýšlet. Proto to píšu. Děkuji. R^

0 0
možnosti
Foto

Tak v tomto smyslu stále ještě podléháme imperialismu latiny. Hůra na papeže.

1 0
možnosti
Foto

Imperialismus latiny skončil se zaváděním české liturgie. V odborném názvosloví např. zoologii, botanice atd. nejde o imperialismus, ale o konsensus.R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 324
  • Celková karma 16,83
  • Průměrná čtenost 293x
Jsem expresident KKR, dárce plazmy, skládám básně, písně, musím je i sám interpretovat (nikdo jiný na to není) pomocí kytary a jiných hudebních nástrojů, zabýval jsem se grafologií, sloužil jsem u PS, vedl pionýry, byl finančním poradcem...

Věřím, že inteligentní člověk je schopen s jiným inteligentním člověkem se vždy domluvit. Jestliže oba chtějí. S těmi ostatními jak kdy. A že stejnou věc lze vidět i jinak.

Čulibrka uveřejňuji se zhruba ročním zpožděním v 13.30 hodin každý pátek.

Rád si přečtu vaše názory v debatě. Jakékoli. Napsat mi můžete i na https://www.facebook.com/jindrich.kubanek.3

Seznam rubrik